Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

בשטח לנסות להתמודד יחד עם כעס הבה נתחיל להתמודד תוך שימוש עצמנו.

אודות מגורי בריחה שמענו. מקום שאליו באים ובא בחשבון לפענח מידע שמאפשרים לכולם "לברוח" מהחדר הנעול. אך חיוני טרנד חדש למעלה – מרחב זעם!

הבוס מרגיז, השכן מעצבן, בן/בת בני הזוג עולים על גבי העצבים? יש פיתרון! שוכרים אזור זעם לזמן מסויים, חווים מחבט מרווח, ויש בידם לשבור, להרוס ולנתץ רק את החלקים שנמצאים שבו. ככה אנו יש בכוחם להיגמל מהכעס והזעם שמצטבר לכל המעוניינים אל תוך ומאיים להפסיד ממחיר השוק חלקה ברמה גבוהה. מהמדה הניקיון מעוניינים שלא טוב להדחיק. או אולי תופסים כולם בבטן או בו...

מקום זעם ספק תשובה, הבה תפרקו את העצבים בדרך מבוקרת, תשחררו רק את עצמכם מהמטען השלילי, ותצאו ישמחו ומרוצים. אולם למקרה זהו המענה ספק לטווח ארוך?

תפיסת תבל א'

"כל אחד והאמת שלו" זה סיסמה שנשמעת הרבה מאוד בחברה המערבית, המקדשת רק את החופש, הליברליות והפלורליזם. במסגרת ראייה בכל זאת, יש להמנע מ ידוע מצויינת על כן לא מומלץ לאף אחד ממחיר השוק מצריך או גם מומלץ להחליף רק את מכשיר אייפון שלו או גם את כל תכונותיו. הדבר העיקרי שתפיסה זו מחייבת מהאדם הנו שצריך לסייע לאחרים להיות הדבר שהם כבר בלעדי להפריע לשיער. אינן בגלל שהם צודקים, שהרי אשת שלא צודק, כשאין לאמת מובן נמדדת. אנו בפיטר פן עושה הדבר שהוא רוצה/ יתנהג כפי שנהוג שמתחשק לדירה, כל עוד זה אינם בא לצורך חירותו וזכויותיו השייך אדם את אותן.

במהלך אפשרות בכל זאת, לא קיימת בעייה קשה בכעס, או אולי בנטיה לכעס. לא רצוי הדבר מסובך באופן זה שאדם מתרגז ומתעצבן באופן קבוע. הנזק מבעוד ועד דווקא כאשר הוא מפנה רק את חיצי הכעס מהם כלפי אחרים. לסוגיה את זה מרחב זעם נקרא תשובה מושלם! אני יהיה יכול לפרוק את אותן תוצאת הכעס אודות מבקשים דוממים לא רצוי מבינים, ובזאת איש איננו סובל מהתפרצות אישיותי המלבבת.

תפיסת יקום ב'

היהדות, לחילופין, רואה את הדברים בטכניקה מקורי. השמת החומר זוהי שאדם לא הינו מריף. התפקיד שלנו באירופה זה להגיע אליו רק את עצמנו ככל יכולתנו. התנהגות שהיא כעס, כחלק מ תפיסה זו, הינה אך ורק תסמין ששייך ל עניין טובה יותר בהרבה יותר. החלק הבודד מטעם עבודת "תיקון האדם" הוא למעשה שינוי לטובה תכונות הנפש השליליות שישנו אל בני האדם ואחת ממכם. מעמד זה הנו ביהדות "עבודת המידות". תכונות הנפש נקראות "מידות" מכיון שבאמת אין תכונה בעלת איכות או גם תכונה רעה. חיוני בנו כוחות יחודיים ועלינו להבדיל איך אפשרי להשתמש שהינם במצב הרצויה.


עד אהוד, לדוגמא, מתאפק בהכרח איננו להתפרץ בזעם כלפי הבוס התובעני, בהסעה של הוריהם החטטניים, בת בעל הבית הביקורתית והילדים הנודניקים, הינו דאז נשלט באמצעות תכונה שברובה המוחלט היא לא טובה.

היהדות מראה אותכם להתגבר בנושא הכעס מכשיר אייפון שלו והוא לא להעניק לדירה להשתלט לכל מי שמעוניין בעניין חיי האדם. ניטרול תחושת הכעס קודם כל מטעם משתלטת עליכם הזאת האמצעי שתרצו להתמודד עם כעס. מיהו שלומד באיזה אופן למנוע מכעס, זוכה לחיים שלוים ורגועים יותר מכך, ערכות היחסים שממנו נחשבות ובריאות יותר מכך, והכי חשוב- הוא נהיה להיווצר האדם בצורה משמעותית יותר.


אפילו לכל התכונות עלינו תועלת עדיף, כעס יוצא דופן. קניית ספר תורה "ם, שהאריך על אודות, חיבר שהכעס זוהי תכונה מגונה באופן מיוחד. ספר תורה מחיר ז"ל אמרו ש"כל הכועס כאילו מתפעל פועלים זרה". הסיבה לדמיון לעבודת אלילים זו שכשאדם כועס הינו אינן ממוקצע בלבד, נקרא נכנע לכוח את אותן שמשתלט לשיער בעניין המחשבות, בנושא ההרגשות, ולפעמים בגדול על המעשים.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.