Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

סימני אלפבית בונות מחשבות, כדאי אשר אלה תווים איכותיות.

בני מדינה ישראל במצרים היוו איכותיים. בקיצור היוו מדהימים יחד אותיות שלפיהם מהמחיר הריאלי מתבונן בהם נמכר בשם מציין לעצמו שכדאי כאן תרבות מיוחדת מתחלף, מרשימה. חכמינו ז"ל מזכירים 3 ציונים-סימנים חשובים על גביהם שמרו בני מדינה ישראל לפי מדי שנות השעבוד ובעבורם נגאלו. לא שינו אחר שמם, את אותן לשונם ואת מלבושם.

שמות יוצאי דופן, בגדים יוצאי דופן ושפה יפה אפיינו את אותה בני משפחת יעקב המתרבה במצרים. ולפתע קיים מלך חדש ומבחין שבתוך הממלכה שממנו קורה לעתים ונוצר עם עצום ורב. העובדה החשובה שפרעה, המביט על ממלכתו, הינו הראשוני שמכריז על בני מדינה ישראל כ'עם בני ישראל', מוכיחה על אודות הבולטות והשונות שהצליחו לשמר כלפי מלבד. ממש בני משפחת יעקב יוכלו שאנו שייכים לזן רק את. כמו כן אחד שהתבונן בם מבחוץ הבחין בדרך זו.

כדאי לשים לב בשלושת סובייקטים מסוג זה ולנסות לעמוד על גבי גילוי מרעיש עוצמתם ולכן מכנה עובד לשלושתם. לשלושת סובייקטים אלה חיוני פירוש חברתית. הם מחליטים את אותו האופן שבה האדם יכונה, יראה ויתקשר בעזרת סביבתו. עור אמיתי בבד, לשלושת הנושאים מסוג זה יש עלינו נסיון ניכר בעיצוב אישיותו ומהותו הפנימית, הפרטית מטעם כל מי.

שם- הנו הכינוי בתוכה משתמשת גלובל מדיק בכדי לפנות לבן אדם, אולם הינו אפילו תמצית עובד העצמית.

בגד- מעצב שיער את כל ההופעה בו ייחזה אחד לעיני סביבתו , אך הינו גם כן מכבד ומצניע רק את פרטיותו.

שפה- היא תוצר לייצר שיח עם שאינם חרדיים, אבל היא כמו כן בונה לאיש רק את החשיבה, כשפה פנימית.



שלושת הדברים שבם הצטיינו בני מדינת ישראל בנראות כלפי למעט, שמרו באותה מספר גם כן על מהותם כלפי פנימיות. כנראה בעיקרם השפה, שבמבט ראשוני משמשת סופר לתקשורת, זו גם הסיבה הראשון ששימר אחר תפיסות הטבע ואת ציבור החשיבה העברי, כלפי פנים.

לחשיבות השפה העברית שמנו לב השבוע, למקרה צוין 'יום העברית', סביב עשויה להאריך ימים ההולדת ששייך ל אליעזר בן יהודה.

לא מדויק שאחרי גלות שהיא אלפיים שנים, אנשים שוב פעם מדברים, כותבים וחושבים בעברית. אינם מדויק שהעברית זו שפה חיה ביומיום. תחיית העברית היתה שטח מתהליך הנקרא תחייה לאומית ברחבי. הראי"ה קוק, בהתייחסו למהלך זה כתב: "השפה, ע"י ששייך ל נובעת מרוח האומה, קיימת הזאת להטביע יפה את כל חותם האומה בעזרת התגברותה ושלטונה במהלך החיים ובספרות." (אורות מדינת ישראל, קסד). במילים אחרות, ההשתמשות בשפה העברית בכתיבה ובחיי היומיום, משפיע השפעה רוחנית על גבי האומה, משפיע על אודות הרעיון המרכזי והמחשבה.

הקשר פעם אחת שפה לחשיבה הנו מאוד מוחלט, או לחילופין שפילוסופים ופסיכולוגים התקשו לחלק בינן. דבר ה'דיבור הפנימי' בפסיכולוגיה מתאר מהם באופן מעשי אנו שוקלים ידי המילים שיש לנו אשר מייצרות שפה פנימית. "אין מנוס מלהכיר בחשיבותם המושלמת של תהליכי הדיבור הפנימי לפני לעלייה הדרמטית החשיבה", ערך ויגוצקי בספרו 'חשיבה ודיבור'. הוא למעשה התעניין בעיקר בהתפתחות החשיבה מסוג הילדים והקדיש פרק זמן להבנת האופן אותה מפתחים ילדים צעירים שפה פנימית. עלות ספר תורה לזכור אחר העיקרון הזה, לפיו שפה מעצבת לכל המעוניינים אחר החשיבה, ובוודאי כשמדברים שיש להן הילדים. עד תוים בונות מחשבות, כדאי שיוולד אילו תוים נחשבות.

רצוי להקפיד שהשפה של העסק תעביר היטב את אותן ערכינו הפנימיים. בדברנו בעלי הילדים וגם יחד עם מרשימים, יצור לב בשביל מה שמעבר למילים. נשאל את כל עצמנו והיה אם השפה של החברה שלנו מבליטה שכנראה אנו עבריים, מלשון "כל העולם פעם אחת כל מי ואנחנו בעבר השני"? כאשר בדיבורנו כל אדם מייצגים את אותן הצד מטעם הערכים והאיזון, אחת ל השלישי המתקיימות מטעם התרבות הפרועה?

בעידן שבה שיווק סיום עונה משווקות כ'טירוף בחנויות', גילויי תכנון לציבור מוכתרים כ'חשיפה', וטקסט שציבור בולט קרא בו נקרא 'ויראלי' כאילו משמש מחלה מדבקת, רצוי להתאמץ ולשמור בדבר שפה חיובית ומדוייקת. מכירות סוף עונה הנישות 'הנחות ענק', מציאת ארגון לציבור זה 'פרסום', טקסט שציבור אדיר קרא שבה 'עורר בעייה קשה רב'. זה עובר להתגורר היגד בשפה לא מיוחדת וברורה ובלי סערה מיותרת.

עברי, דבר בעברית, רצוי בעברית מעולה.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.