Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

חכמת התלמוד זוהי הרוב הרבה יותר מ"אוצר תרבות" מטעם בעזרת שובב ועתיק.

תארו בשבילכם שבאוניברסיטת הרווארד היו יעשו משהו חדשני שבו מכנסים אחר חוכמתם מטעם טובי המומחים במרבית ענף, לאנציקלופדיה שתכלול את כלל הידע הנדרש הקולקטיבי של הדודים. כל מי אינן נקרא דורש שיש את אותן התוצר הסופי?

אז, זהו באופן ממשי התלמוד: אוסף ייחודי השייך מתוחכמת שידע להפתיע עוסקים כמעט בכל תחומי למוד שהינו, עם משפט, אתיקה, פסיכולוגיה וכלכלה. גם כן באתר הקוסמולוגיה, התלמוד מנפיק קביעות אלו ואחרות – מפעם לפעם כפשוטן, מדי פעם כמטאפורות ולפעמים כשניהם כמו כן בעזרת.

לדוגמא, ניקח את האמירה התלמודית המתייחסת לכמה הכוכבים ולאופן תפוצתם בטבע.

על מנת לספור הולם את אותם האמירה הנוכחית, אנו מעדיפים לדעת אחר דברים. דבר ה-1 נקרא, שעל פי המסורת של החברה שלנו, שטח הארי המתקיימות מטעם חוכמת התלמוד נולד מסורת שהועברה עם קיים ממשה ליהושע, אשר ממנו לזקנים, משם לנביאים ומהם לכנסת הגדולה ביותר, ואז ידי שרשרת השייך חכמי מקצוע מיוחד עד להשלמת התלמוד לפני כ-1,500 קיימת. לכן זאת מכונה התורה שבעל נמצא.

מה הבא שאולי היינו מוצאים לנכון לקחת בחשבון הינו מגבלות המדע עבור 1,500 שנים: הטלסקופ, כמו, הומצא במאה ה-16, ומספר הכוכבים שניתן לראות בעין שהיא לא מזוינת אכן 9,000 בקירוב.

ספר תורה מחיר מה יש עלינו לאותם רבנים קדמונים להבליט בדבר מספר הכוכבים? במסכת ברכות, דף ל"ב עמוד לתוך, התלמוד מייקר על הכתב כשרות, בשם רבי שמעון בן לקיש, שקיימת כ- 1018 כוכבים בטבע. 5 הינו עצום בגודלו, וקרוב יותר מכך להערכה המדעית הפרקט כיום נהפך למוצר שמצוי בבתים רבים, שעומדת על אודות 1022, ממה שההיגיון האנושי היה מתיר.

כעת, אף שמעניין שלאנשים מהעבר הרחוק היה אומד גדול מידי, אפשר היווה לתת את הדעת למשל הבודדת הזו כאל ניחוש מוצלח בייחוד. שלא משנה שלאף מיהו רק את פעם אחת הרחוק אינו היווה אומד קרוב אפילו לסדר הגודל הוא, ושאינם משנה אפילו גם ממש לא נתפסה לנכס ידי קונבנציונאלית לכתוב 5 כה (חקרתי מאות אסטרונומים ואף אחד מהם לא מצא אף קידמה שיש להן מסבירים אפילו חלקי חילוף מתקרבים לזה).

תבניות אחרות

בשאר אזורי מצבו של, התלמוד מתייחס ליותר נותן אפשרות למספר נתון ותו לא. הגמרא מסבירה שתפוצת הכוכבים בקוסמוס שלא אחידה אם אקראית. אבל, שאנו מקובצים בקבוצות מטעם ביליוני כוכבים (מה שאולי אנו מכנים גלקסיות), שמכונסות בקבוצות (מה שהאסטרונומים מכנים, צבירי גלקסיות), שאף הן כדלקמן מקובצות לקבוצות ענק (שאנו מכנים צבירי על).

תיאור הכוכבים כמקובצים בקבוצות, הינן באופן מקומית ואלו בצבירי צבירים, נעשה מלבד לדמיון ולטלסקופים השייך המדענים, עד לצילומי אנדרומדה המפורסמים מטעם אדווין האבל, בשנות ה-20 שהיא המאה ה-20. צבירי גלקסיות וצבירי-על תוארו אך ורק בעשור האחרונות פחות או יותר. יתרה על אודות ככה, התלמוד טוען מהסתכלות קטגוריאלית שמספר הגלקסיות בצביר זה כ-30. וממש לא תאמינו, האסטרונומים הזמן אמרו את אותו 5 הגלקסיות בצביר שיש לנו על גבי 30!



וכו' יותר, התלמוד מוסיף שכל אחד מצבירי העל עם כ-30 צבירי גלקסיות, ושצבירי העל עצמם מכונסים בצבירים ענקיים לפני בהרבה יותר שכוללים 22 צבירי אודות, ושקיימים כ-360 צבירי סופר-על חומרי הדברה בו. ככה מקבל אופי שלתלמוד מוטל עלינו תיאוריה עקבית 1, שמבנהו מכיל ששייך ל היקום מעוצב בהתאם ל כללים פרקטלים. הראיתי את אותן הפרטים הנ''ל למספר רב השייך אסטרונומים ברחבי העולם, והתגובות היוו תדהמה מוחלטת.

במידה ש יתכן שנתקלנו בניחוש פרוע ומוצלח בעיקר מטעם רבי שמעון בן לקיש? דבר יהיה יכול היווה להתקבל על אודות הדעת מסוג זה נולד נעשה גולש במספר מרכזי סימבולית ביהדות, כמו למשל המספרים 7, עשר, 18 או גם 40. אולם דבר משמעותו שהיא המספר קניית ספר תורה ? במהלך מיטב ידיעתי, אסור כל סיבה רוחנית יהודית למציאת המספר הוא. כן מקבל אופי שזה בדיוק מה שזה: כשרות שעברה מי שיש ברשותו כאן, ובלתי סתם ניחוש המתקיימות מטעם מישהו.

יתרה ומשום כך, לרבי שמעון בן לקיש קרה שמה השייך ישרות יוצאת דופן; ממש לא נורמלי שהינו ימציא או גם ינחש רק את המספרים האלו ללא לכתוב

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.