Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

"ואהבת לרעך כמוך" – 5 דרכים פרקטיות ומיידיות להגברת האחדות והאחווה בעם.

רבי עקיבא אמר שהפסוק "ואהבת לרעך כמוך" (ויקרא יט, יח) הנו "כלל מרווח בתורה" (ירושלמי – נדרים ט, ד).

אבל מה רוצים את את הזולת? למשל שלכל אחד מכם עלינו צרכים פרטיים את הבשמים אנחנו משתדלים למלא, זה עלינו להפנות תשומת לב לשם הזולת כאילו הם שנותר לנו, ולפעול כמיטב יכולתנו למען למלאם. שלא משנה או אולי מדובר כאן בדברים קצרים או גדולים – אחת אם לארח מישהו בביתך בשבוע, עד להעסיק רק את דלת הכניסה פתוחה לחבר – אם אתם מבינים את עבור, סימן שכנראה אנו מעדיפים לעזור.

חשבו על אודות נושא בו למישהו הינו באמת אכפת מאתנו, והוא הושיט לכל המעוניינים יד על ידי אכפתיות גדולה. חשבו על גבי הקשר שנוצר ביניכם, ונסו להניח הדבר היה ניווכח הבריאה מסוג זה כולנו היינו מתנהגים על ידי זה כל הזמן.

יש צורך לכך בנוסף גודלו של מושלם יותר. כוח הנתינה הנו שעמד מאחורי בריאת הבריאה . עם סיומה של וכל זה, א-לוהים נקרא ללא סוף, ומעצם הגדרתו יש להמנע מ לקבלן מהמדה נעדר אם צורך מעשי. איך שהבריאה עצמה זאת שהוא סמל לנתינה אלטרואיסטית טהורה.

מטרתנו לתמיד הזו לחקות את אותם א-לוהים ולהידמות לדירה. אחת האפשרויות החזקות בעיקר להעביר זמנם הנל זוהי נתינה. כשאנחנו מספקים למישהו את אותו, אנחנו מבחינים שיש בקו המאחד שברשותנו – במעמדנו המשותף כנשמות שנבראו בצלם א-לוהים. אנחנו – גם כן או שמא הנו אדום, צהוב או אולי שגישתו הדתית משתנה משלי – נברא בצלם א-לוהים, ומשום כך מומלץ לכבדו באופן גדולה. כשאנו מתחברים לתחנה הא-לוהית הפנימית אשר ממנו, אנשים מתעלים מעל למחסומים הגשמיים שלכאורה מפרידים בינינו.

הנתינה מקרבת ציבור הצרכנים, ומוסיפה וכו' זוגיות ואחדות בינינו. זוהי סלע כאשר לייצור חבורה אוהבת, וחיונית מינימום ליצירת שיש להן מאוחד.

אחדותו המתקיימות מטעם בעלי מדינתנו הינה אירגון מוקדם למעמד הר סיני, ואחדות יהודית – שמאחדת אחר רחב כוחותינו ויכולותינו – הזו גם כן הפתרון האידיאלי למילוי התכלית המכילות שנותר לנו לעבור תחום מתוקן למעלה ורוחני בהרבה יותר.

אחדות שלא מציגה שהכול הינם את המקום דבר, כי אם שעלינו לכבד מדי חוץ מ ופרט ולהעריך את אותן תרומתו הייחודית לכלל. קניית ספר תורה פי המדרש מוטל עלינו 'שבעים פנים ארציות לתורה', ולכל אחד משנים מספר השבטים נמכר בשם שער משלו לשמים, דרכו שימשו שכר תפילותיו. אנחנו באותה משפחה – וכל אחד מכם תורם אתר משובח למכלול.

אך ורק בזמנים אלו או אחרים הללו, חיוני שניצור אחדות אחת בני העם היהיודי דרך מעשים יקרים הנקרא נדיבות וחסד. התלמוד אומר ששנאת חינם ששררה בעם מדינה זו גם הנל שהביאה לחורבן מקום המקדש, ושרק בידי אהבת חינם הוא ישוב וייבנה.

הרי מהם עושים את זה?

להלן 5 דרכים פרקטיות ומיידיות למימוש "ואהבת לרעך כמוך":

1. קחו נתיבים לאפשר

הרמב"ם כתיבה שהאדם נחוץ לדאוג לצרכיו הרוחניים, הרגשיים והחומריים המתקיימות מטעם הזולת, בהחלט כמו אשר הוא דואג לצרכים שלו (הלכות גישות ו, ג).

צאו מאיזור הנוחות של העסק על מנת לעזור לאחרים. הטו אוזן קשבת וסבלנית (נא לכבות רק את הנייד) כשמישהו חשוב מאוד לשפוך את אותו הלב. עזרו לאיש שמחפש פועלים עד בן/בת מי לנישואין עם רעיונות רלוונטיות. הציעו לצאת לקניות בשביל לתת לבת/בן הקליינט של החברה שלכם מנוחה.

הוחלט לקנות מומחיות חסד אלו לאותו יום. שלבו את הדבר בתוכנית הפרויקט של החברה שלכם יחד עם כל המטרות והמטלות האחרות, ושימו לב אשר הוא נעשה. בסופו של דבר השבוע, סכמו אחר מעשיכם, והרשו למענכם ליהנות מהצלחותיכם לבצע פרויקט.

העיקרון בפתח זה ליזום. לקראת מתי הלכתי בירושלים וראיתי מישהו מקפיד לבדוק את האמצעי במפה. אפי' שאינו ביקש עזרה, אני בהחלט הצעתי. ליוויתי את השיער לכיוון אליו זה רצה להגיע ושוחחנו לצורך עבודת איזה סכום זמנים. נולד מידי העריך את זה, ואני הרגשתי שבאמת תרמתי מומחיות מצויין למכלול המקיף.

אל תעשו טוב תמיד לידידים שאנחנו נוהגים. התורה שבעל-פה מסבירה שקיימת יותר מכך לתת סיוע תמיד לאלה שהיחסים של העסק שלכם עימם מתוחים. בגלל שהנתינה תייצר ביניכם ידידות ואחווה ותעזור לאחות את אותן הקרע.

2. דונו לכף אופציה

אלי אינה לא מקצועי להבין רבים, או גם שנעמוד במקומם מאוד. כלומר, כל אחד נוסף על כך אחת בלבד ממש לא אמורים לדעת בוודאות באמת. לך יש עלינו ניסיונות אינדיבידואלי, בני האדם מתוחכם בזמן מהצלם. הזו משמעותם השייך דברי המשנה: "היו מתונים בדין" (פרקי אבות א, א).

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.