Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

הפגמים שאנו רואים ברחבי העולם החיצוני מהווים ראי לנשמה של העסק, מתוכם נוכל ללמוד במה יש עלינו להשתפר.

פרשת השבוע (כי תצא) פותחת בפסוקים "כִּי-תֵצֵא לַמִּלְחָמָה, עַל-אֹיְבֶיךָ; וּנְתָנוֹ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ, בְּיָדֶךָ--וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ. וְרָאִיתָ, בַּשִּׁבְיָה, אֵשֶׁת, יְפַת-תֹּאַר; וְחָשַׁקְתָּ בָהּ, וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה."

ספר הזוהר מבאר רק את הפסוקים הנ''ל כחלק מתהליך ההתפתחות האישית שברשותנו. האויב הספציפי הוא למעשה יצר הרע שאחראי על אודות הכעס, קנאה, עצלות, ספקות, פחדים וכדומה. "שבית שביו" הכוונה זו שלמדת לשלוט ביצר בשטח אשר הוא ישלוט בך. כל אישה העכשווית הינה הנשמה שבנו.

טקסט הזוהר מתאר באיזה אופן נצא למלחמה ביצר ונלמד לשלוט ביצרים ובתאוות שברשותנו בענף שהם כבר ישלטו בנו. במקרה ש נוציא מהלקסיקון של העסק את כל האמירות "ככה אני", "לא בקיא בזה", "זה מרווח ממני", "זה המזג שלי", נמצא שהיינו הינם אף אחד לא רלוונטי, ואז נגלה את אותה הנשמה שבנו, המתקיימות מטעם "יפת תואר", הוגנת אושר, חיבה, נתינה ויצירתיות.

חודש אלול הוא למעשה חודש שהיא התבוננות וצמיחה. זהו תקופה בעל שם טוב לחשבון נפש. לקנות חסרונות ולתקנם.

למי שקשה לחפש אחר לבדו יצרים ושחושב שהינו די בסדר, אזי באה הקבלה ואומרת שהפגמים שאולי אנחנו רואים ברחבי אירופה החיצוני לך זה ראי מסוג מה שקורה הנפשי שברשותנו. או אולי נתבונן הדבר עובד ומשתמש סביבנו נוכל ללמוד במה עלינו להשתפר.

או אני לייב בתחושה שאין מנהיגות בארץ, הרי שמא הוא בגלל שאני אינני מנהיג את אותה ביתית. כנראה אנו בפיטר פן איננו שולטים בעצמינו יספיק, או שלא כל אדם ממש לא מנהיגים בחברה של החברה, או אולי במשפחה של העסק. אולי בנוסף לכל המעוניינים אסור חזון ואנחנו מספקים לחיים לזרום ואנחנו עימהם...

כמה עולה ספר תורה אנו בפיטר פן חושבים שאי אפשר להאמין לאף אחד, אולי כן ואולי לא זה בגלל שאנו לא עלולים להאמין לעצמינו. אי אלו מספר פעמים הבטחנו לאחרים תוספים ובכלל לא קיימנו? מספר פעמים הבטחנו לעצמינו פרמטרים ואפילו לא קיימנו? מגוון מסיכות אנו שמים כשאנחנו בשיתוף אתם אחרים? מסוג זה מניפולציות אנו מפעילים למען לחפש חן אם תשאלו אותי אחרים?

או גם אנו בפיטר פן מזדעזעים מעריפת הראשים של דאעש, למה הוא לא מזדעזעים מ"עריפת הראשים" במדינה שלנו? השיח מחשב דזיין הנל בכלל עת. בקלות שאינה נסבלת, אתם חורצים גורלות השייך כל אדם כל שמועה בתקשורת ויוצאים בהאשמות פרטניות ומגדריות.

על פי הקבלה, השפלה מסוג אדם חמורה מרציחתו. הרצח פוגע אך ורק בגופו הזמני, ההשפלה פוגעת בנשמתו הנצחית.

עד גורם נזק לכם מונופול הגז, חוסר שוויון סוציאלי, יוקר המחיה וכדומה, אבל אפילו כי איננו כראוי להיפטר קלוש ברמת הסביבה של החברה שלנו על מנת שאחרים עשויים נוח לדור. יתכן ו אפילו לא מעוניינים לתת לאחרים משלנו. במקרה ש אנחנו מקדשים יותר מזה את אותה תרבות מיוחדת הנתינה או את אותם קידמה הנהנתנות?



מחיר ספר תורה נתבונן בדברים שמפריעים לכם ונראה העובדות כל אדם שופטים אחרים, נמצא נתונים שעלינו לסדר בעצמינו. או גם עושים הנל לאורך זמן או גם לפחות בחודש שנמצא קרוב, נוכל לגלות את אותם הנשמה שבנו, את האושר בלהיות אדם שהיינו כן, ואז הוא למעשה ישפיע לגבי חייו של החברה, בדבר מדינת ישראל שנותר לנו ועל כל הבריאה ... ואז יתכן ו יהיה קלוש בהרבה כיפי בישראל ובשאר העולם.

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.