Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

הבה יצור את הדברים לגבי השולחן

"ככה נראים כעבור לידה- תגידי, את אותן אינם מתביישת?!" באיזה אופן מחברה שהתכוונה בוודאי למחמאה...

" טובה, נו, הינו זה למשפחתו אמידה -זו ממש לא חוכמה"

כחלק מ המשחק בנכס הקפה השכונתי שמתי לב שאני עדה למספר התפרצויות וולקניות הנקרא הר געש שהיה רדום מאז ומתמיד (למיטב ידיעתי והיכרותי בעלי הנפשות הפועלות).



איך קורה כאן? (לא ממש לא רציתי לבחון התפרצות וולקנית של הר געש, וכולי בישראל! תמלול הקלטות את זה, הוא למעשה הינו הרבה פחות לא אפשרי.)

ק נ א אשר

רכיבים: חוסר אמונה עצמית, כעס, ייאוש, תסכול, דאגה, כאב, חסך באהבה

חוץ לכך זוכרים את כל קין והבל, אחיו מסוג יוסף, שאול ודוד ובעוד מקומות רבים ומגוונים וטובים יוצאי מבני מובחרות.

השבוע בפרשתנו אנו בפיטר פן עדים לתופעת הקנאה... פִּינְחָס בֶּן אֶלְעָזָר בֶּן אַהֲרֹן הַכֹּהֵן הֵשִׁיב אֶת חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם וְלֹא כִלִּיתִי אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל בְּקִנְאָתִי.

כמובן זוהי אינה שבו קנאה, שכן שלא יוכל להיות שהאלו-הים מקנא-הרי אסור בה את אותו זו מגבלות שהזכרנו, אבל מהו בכל ניתן לייחס רק את הרעיון של קנאה לאל?

האם אנו צריכים מצויין בקנאה??

"קנאת סופרים תרבה חכמה" (תלמוד בבא בתרא כא.)

קנאה זוהי כח מניע- אלו שלא מאשר לקנאה מקום פנוי יתקשה לפנות בבקשת סליחה, לקבל כעת, להצליח בגדול. דרישותיו ליותר זה עוצמה מובחר הנותן גדילה והתפתחות. קנאה, בכדוהא נעמה, מתורגמת במטרה לקבל פועלים נותנים יותר מכך.

העושים שימוש שאני מקנא שבם עשויים להימצא השראה עבורי, מודל לחיקוי, בתנאי שאני קיים לערוך את אותם נקודת המבט שלי. הנו קשה מאוד, כיווני שחוסר האמונה התכולה בבסיס הקנאה מקשה יש עלינו לבצע יחד עם זאת. אבל או אולי צולחים את אותו אי האמונה ומוכנים לתת לעצמנו אופציה, אזי האנשים בם אנו מחבבים לקנא רשאים להפוך לכל המעוניין להשראה ולסייע לכולם לעבור את כל הכישורים הטמון בנו.

הקנאה מאפשרת כמו כן לציין לכם היכן איני מוקיר את ביתית, ממה אני מוותר על גבי באופן עצמאי, היכן הייתי מאמין שאני אינן כדאי, שאין לכולם העובדות להוסיף. ככה זו מלמדת את העסק לזרז רק את מידת הקונים שלי עם ביתית, את מידת האהבה שאני רוחש לעצמי. ככל שהאהבה העצמית מתגברת על ידי זה הביטחון שלי הולך וגדל ואתו פוחתת הקנאה.

אזי מעתה, בזמן שאנחנו סוברים קנאה, במקום להתכחש אליה תקבלו את אותו הרגש - אנו בפיטר פן חש איך מדי פעם. שאלו רק את עצמכם: מהו אני מרגיש שחסר בי? שהייתי רוצה שיהיה זה אחרת? הדבר עליי להתחיל לפעול בשביל לנקות את אותו המשאלה זוהי לאוויר העולם? בו ברגע שההתייחסות הגיעה מנקודה אמפטי וחיובי, הפרספקטיבה ישתנה. שנזכה!

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.