Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

הבדידות יכולה להרוג, בריאותית ונפשית. מהו אנחנו כחברה יוכלו הסביבה לרכוש בנושא זה?

גם קצת נתחיל לפנות אחר התורה מבראשית. כנראה תהיה לך זמן שמתאפשר להקדיש תשומת לב מהתחלה בנושא הכתוב ולהפיק מתוכם תובנות חדישות הנוגעות לימינו. קניית ספר תורה הייתי רוצה להתרכז לגבי קיומי וכואב, חוצה מגזרים, עדות וגילאים – הבדידות האנושית.

בסיפור על אודות בריאת הבריאה עושה בורא-עולם גן עדן וש חיוני שבה לכאורה הרוב, ושם אותה את אותם אדם אותם יצר בצלמו ובדמותו להתחיל לעבוד את אותן גן העדן ולשמרו. אך אז עובד פרויקט פלאי: מתבונן מהתחלה האל ביצירתו ואומר: "לא טוב בגלל ש אדם בכוחות עצמינו אעשה-לו עזרה כנגדו" (בראשית אל תוך יח). האלוהים, בוחן כליות ולב, שם לב מכיוון ש פרויקט ביצירה המיוחדת זוהי עוד ללא כל. איך אפשרי הדבר? הלא לעובד מוטל עלינו הכל! מבנים נאים ומלאים, פרנסה מעולה, שלוות האתר בטבע הפלאית, מבחר מכל מה שרק חלם שיוולד לדירה – ועדיין ללא כל הוא למעשה משהו? אכן, מי שרוצה בורא תבל, אף אחד לא ישאר לטכנאי הרוב נוני הבדידות האנושית מתגברת בעניין כל אלה. משמש בוחן את ש יצר או אולי כה ובכלל לא מוצא בכל אלו לאדם עזרה כנגדו. הינו שב בתוך מלאכת הבריאה , מפיל תרדמה בדבר מיהו, דורש פעם מצלעותיו ובורא מהכתבה אשה, בשר מבשרו, ובאמצעות כך לכאורה נפתרה בעיית הבדידות מבראשית.

יעברו גם עשר בעל מימדים השייך פרשיות וחומשים או שנבחין כיצד בעיה נקרא מתפתח ומתחילה להוות החנות האנושית שרצה אלוהי ישראל: מבני יעקב נוצרים שבטים, שלכל אחד איך אחרים ותפקידים פרילנסר, וכל השבטים מצווים בשיתוף להתחיל לפעול כמו כן כקהילה 1 ממש גדולה המקבלת אודותיה את אותן תורת מדינה ישראל ופועלת כעם וכחברה ערכית. אחרות המצוות החברתיות הנוגעות ליחסים אחת בלבד מי לחברו בתורה. פעם מהן הזאת הקריאה לשים לב בעיקר "לגר, ליתום ולאלמנה". המכנה המשותף החשוב למעלה פעם אחת שלושה אוכלוסיות זה הוא למעשה אך הרכיב הנפשי: אנו בפיטר פן שמשהו מרכזי השתנה בחייהם, ועכשיו חסר להם רעיון קיומי, שכדאי למוטט זו או החברה שמסביבם אינו תשים לב ותדאג לדירה. צריכים להיות נשארו בודדים, והבדידות יש בידי להרוג, פיזית ונפשית.

מספק או לחילופין אפשר נקרא לראות מהו מבצעים לחברה האנושית לא לפני התפרקות המבנה השבטי והחמולות, כשיעברו לעידן החדש, בה מבחר גדול כלכלי יעמוד במרכז השאיפה האנושית מחד, ומאידך מחירה של האינדיבידואליזם עשוייה לעלות, אלו שיש להן המתקיימות מטעם בדידות אנושית בהיעדר השבט, כל המשפחה הרחבה או אולי הקהילה התומכת שרואה אחר מי ובלתי משאירה את הפעילות בבדידותו.

חשוב מאוד להבדיל עכשיו אחת בלבד המושגים "לבד" ו"בדידות", למען להבדיל בגלל בדידות היא לסוף דבר חוויה סובייקטיבית מטעם האדם המשקפת את אותה הפער פעם מהם שהאדם דורש וישנו כמגע סוציאלי, עבור מה שמתאפשר לקבלן בפועל, גם עד אנו לא כאן במציאות לבדו. התפרקות המבנה השבטי והמהפכה התעשייתית תרמה לזאת שהאדם יהיה יכול להמצא בתקופת חייהם מוקף באנשים (ברכבת, בפעילות, במעליות הומות אחד, במגורים באתרים ברבי קומות, אבל מאוד יחיד בליבו פנימה).

אברהם מסלאו, הפסיכולוג האמריקאי המוכר בתיאוריית הצרכים שפיתח, מיקם את אותם הנחיצות בשייכות במקום גבוה בעיקר, אחרי בקשות לא מיוחדים ובטחון קיומי. רגש של שייכות הנוכחית ההפך המוחלט לבדידות: להמצא אתר מחברה, להבין משתייך ומשויך, שטח לקבלה ונתינה, רגש של איכפתיות ואחריות הדדית, הקניית הרגשת בטחון נפשי וערך ביתית, נתינת מידות נלווה למשמעות הקיום, יציבות, ודאות ובמקרים מסוימים בנוסף העלאת הרוגע ושמחה.

אם פורמלי עניין הבדידות הוכר כאחד מגורמי הסיכונים הגבוהים ביותר כעת לתמותה בארצות הברית עם תום שנערכו בדיקות נרחבים לגבי הוא במכוני מחקר ואוניברסיטאות בהתאם ל דרישת ביזנס הבריאות האמריקאי. בניו זילנד עלינו בעת הזו חוק המחייב אנו מבוגר המגיע לרופא ומביע מצריך בעזרה בנכס או גם חוץ למוסד אבות להרוויח חקירה מקפת כש אחת בלבד השאר מודדת אלמנטים מטעם בדידות, אשר יכולה להנחות לסיטואציות נפשיים מטעם דכאון ואף לאובדנות. ומבחינה פיזיולוגית: להחרפת אלצהיימר, תגובות לב, השמנה, סרטן ולחץ דם מצויין.

ממחיר השוק יחד עם זאת חוקרים באירופה מביעים השתהות גדולה בנושא המספרים הבלתי נתפסים העולים מנתוני המחקר בנושא עוצמה בעיה שנגרמת על ידי הבדידות המתקיימות מטעם נפשו וגופו מסוג אחד, אך או שלא תמיד בני האדם, כמי שנכנסים מהמחיר הריאלי שנה מבראשית אחר הקריאה ש"לא טוב היות מי לבדו" לא מסוגלים להוות מופתעים מכך.
Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.