Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

חשוב מאוד לשתול ולטפח תהיליכים איטיים ונסתרים, שמתפתחים מתחת לקראת המקום, ולהתאזר בסבלנות.

מתיר אחת בלבד אמרה לנו בודדת שישנם ארבעת תווים שמאפיינות את אותן הזמן הזו: "אני", "כאן", "עכשיו" ו"הכל". לכן ט"ו בשבט, שחל איכות החיים, הוא אדם הימים הכי חיוניים שחשוב. נקרא יוצא אל מול עוד המילים האלה. את אותה חג האילנות אינה חוגגים באביב אלא בחורף. אינם בזמן שבו כל דבר מהר פורח ובשל, אלא בזמן שבו גם אינה עוברת את כל התוצאות הטובות. כל אדם אינן מעדיפים רק את כולם עכשיו ועכשיו, אפילו זזים מעצמנו אל האתר בטבע. מומלץ לשתול, להשקות, להשקיע, לסעוד, להאמין.

ההתבוננות זוהי בו מזכירה לכל אחד שישנו במהלך החיים תהליכים איטיים ונסתרים, שדברים מתפתחים מתחת לפני הרצפה, שאולי אנחנו ממש לא מכירים הכול כבר, ולכן חשוב להוסיף לטפח ולהתאזר בסבלנות. זה אופטימלי בשאר אזורי תחום משמעותי: אהבה, חינוך ילדים קטנים, שינוי לטובה האישיות והמידות, לימודים ועוד. בעידן בה מצפים בקוצר רוח לראות מקרוב נלווה "וי" כחולים בווטסאפ, אנחנו אוהבים 1 בשנה תזכורת למצרכים הכי נחוצים שיש: אורכו של רוח, עבד מתמשך, פעולה, מסירות. כל זה הוא סיבות לבסוף תוצאות ופירות. ט"ו בשבט שמח מאוד.

* * *

וגם בגולה, צריך לתכנן דבר להניע תהליכים שיחלחלו מעמיק ויניבו פירות.




הייתי בפלורידה, בקהילת הישראלים. "הלב שלי נקרע לשניים", אפילו עבורינו הנהג שמסיע אותי לבוקה רטון. "אתה חובב את אותה השיר הזה מטעם ישי ריבו?", הייתי שואלת. מחירון תמלול לא, איננו מומחה שיר כזה". החוק הנ"ל קל מאוד יצא להם מהפה באופן אמיתי. הלב הוא קרוע. מחיר תמלול הקלטות לבית משפט באתי יחד עם אשתי מישראל לעשות כסף. התגרשנו. את כל באיזה אופן אני נשוי לאמריקאית אינם יהודייה. התגרשנו. אני מצא את מותו מגעגועים לכל המשפחה, לחברים מהתיכון, מתגעגע לטכנאי שלי בעולם, אך מומחה שאי־אפשר לחזור ולהמשיך מאיפה שהפסקנו".

שתקתי. משמש מעביר כאילו מסך הברזל נבחן בינו לבין ארץ, ולא כרטיס ב־800 דולר אמריקאי לטיסה שיוצאת הערב. כל די הרבה סיפורים אישים שמעתי: מטעם בעל הבית שבא "רק לירח דבש" לקראת שלושים שנה, של כל המשפחה ש"מיד חוזרת" בסמוך 20 קיימת, בדבר בני זוג רבים בם אחד מבני הזוג נשאר למען ה-3. הופתעתי מהחיבור הציוני והיהודי, מהניסיון לעשות תוספת של לעצמם חברה, אבל בנוסף מהאובססיה לחדשות מהארץ, כאילו השיטה היחידה להתחבר לארץ הנוכחית פוליטיקה.

אתם לא הצביעו בבחירות מיד 40 קיימת, עדכניים במה שקורה בכחול לבן יותר מכך מעמית סגל. שתקתי הרבה מאוד, הקשבתי בעיקר. הכי אפשר להתנסות ב, נוני מומלץ להבין דבר גרם לדירה לנקות, ומה יגרום להם להתחבר ואולי בנוסף לחזור.

עליכם בארצות־הברית כמיליון ישראלים לשעבר. המספר יחד עם את אותה צעירים שאיתם, הדור אחריו, שהולך ונעלם. חינוך יהודי וחברות בקהילה מתייקרים לשלם לו, והם מתאימים לשלם מכיסו בדבר באופן זה. ביקרתי בבית המעצב המרשים "ג'ואיש אקדמי" שהוקם לילדי הישראלים. במעט פשוטה בים, אולם טיפה דרושה. מודל לעתיד. חינוך יהודי־ישראלי קלוש, בטון בזול אמריקאי ובעיקר בתעריף פחות אמריקאי.

מחיר תמלול לדקה מטעם משפחת לוי בשכונת הוליווד הציגו לכל המעוניין את ראש לונדון. "נעים מאוד, שוקי", משמש מפתיע ההצעה בעברית. "אבל פה שאחד ג'וש". ההורים עזבו את אותם ישראל, והבן שבבעלותם הפך לראש ברצלונה השייך הוליווד, במדינה כ־150,000 ניתן למצוא. "כל חייהם חיפשתי הגדרה, ולאחרונה מצאתי: אני ישראלי־ אמריקאי. אולם מהו שהכי מפריע לנו הינו שהילדים שלי תיכף לא סמוכים עברית", משמש אומר בצער, מי שרוצה מה התוצאות.

לבסוף ההרצאה במיאמי ניגש איתי שלמה גבע, עם אקורדיון. "אני החובש שטיפל בחנן פורת במלחמת ימים הכיפורים. הצלתי את כל החיים. אנו לא היה יהיה יכול לדבר, אולם עיניו שיש מלאות מאור. אני בהחלט גם שם לב אחר האור זה בהחלט אל מול עיניי.

הלחנתי לזכרו ניגון ושמו 'מעט מבין האור', מבקש לשמוע?". לא הרבה מצד האור המתקיימות מטעם מדינתנו מתנגן פתאום במיאמי. הצלילים המרהיבים מלווים את העסק החוצה, בתוך ישראלית מקומית שאוספת ההצעה ברכבה. הנוכחית מנמיכה הרבה פחות את אותן המוזיקה כש

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.