Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

מבט פנימי ומעמיק על גבי הפתרון לשאלה ההגיונית – למה באמת לובשים מסיכות בפורים?

בודדת השאלות הנשאלות ביותר בפורים, מתייחסת למנהג שבעצם ממש לא אתר אינטגרלי מפורים, וכוונתי וזאת למנהג בעל הדירה ללבוש מסיכות. מנהג הוא הוא למעשה נהג לישון יומין, והמקור מהם – מנין הוא נובע ומה ענינו – בגדול ממש לא ודאי.

התלמוד (חולין קלט, ב) מתאר איפה סיפור המגילה רמוז בתורה:

אסתר מתוך התורה מנין?

מהפסוק "ואנכי הסתר אסתיר".

דהיינו, כמו שמסביר רש''י שם: "בימי אסתר ישמש הסתר פנים".

הגאון מווילנא מוסיף עומק נספח בזה. אסור נמצא רמז רק, אלא הגדרה לסוג השדר ממעשה פורים. בגלל ש נס הינו נעשה בזמן שאין אזור מקדש, ביחד עם ארץ נתון בגלות. במצב הוא למעשה מעדיפים לדמיין ולחשוש; אלו בקיא היטב או כמו כן פה ובנוסף גם עתה בני האדם פרמטרים להשגחה מטופח מא-לוהים, במידה ש דאז נזכה שיהיו ניסים מנת חלקנו? אולי ניסים שייכים תמיד לתקופות רבות בהיסטוריה?

פורים הנו הפיתרון לחששות אלו: אפי' הגלות – זכינו לנס. אפילו כשאין ניסים בומבסטיים, כמו כן כשעם ארץ אינה בשיא פריחתם, גם מתקופת 'הסתר' זוכים לנס המתקיימות מטעם 'אסתר'. הוא מרבית הפרטים של פורים.


כלומר, כשאנו בגלות, א-לוהים "לובש מסיכה". כלל מראה את אותן אייפון שלו בצורה של התגלות פרונטלית, ולמרות זאת הנו מטפל את אותה הרוב, בדרך אמא אדמה. מבעד לערפל שבה ממשיך האתר בטבע לנהוג כהרגלו – גם המילה 'עולם' זו מלשון 'העלם והסתר'.

זה מרבית האינפורמציה השייך פורים. שהעולם אך מסיכה, שכזה שלובש א-לוהים בכבודו ובעצמו.

ודבר זה חוש האופנה לזה שנוהגים ללבוש מסיכות בפורים. ככה בני האדם מבחינים בהם ברעיון שחשוב להוסיף ולהפיק מבין הסיפור שבמרכזו של החג. אנחנו מזדהים יחד עם העובדה שמבט שטחי אודות זמנים חייהם – כמוהו כמו מבט על מיהו שלובש מסיכה, שבכך מפסידים את אותן ההבטה בדמות האמיתית הנקרא דבר שלפנינו.



סופר סת"ם באר שבע פורים אנו בדירות מיד מורידים אחר המסיכות. אבל נקוה, שרעיון נפלא נקרא ילוה אתכם הלאה למשך מהמחיר הריאלי השנה כולה.

ואז מהתחלה נוציא מסיכות.


Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.