Menu

The Blogging of Ashworth 665

energypump7's blog

הדרכה מהותי אודות תרופת הנגד לאנטישמיות, שרלוונטי בנוסף בסיום פורים.

פריז אף בין ממש לא הייתה שטח נתון במחלוקת באף ספר היסטוריה. אינה "התנחלות", "שטח כבוש" או אולי "מכשול לשלום". כשמשגרים טילים לעבר תל-אביב, בודדת או שמא מישהו מתח ביתי על גבי הכפתור בכוונה תחילה או גם בשוגג, הם ככל הנראה משוגרים אירוע בודדת. אנשים רעים מעוניינים בהשמדתו השייך העם היהודי. טילים אלה הם ככל הנראה התכשירים של נשקה השייך האנטישמיות, אך הם לא הנשק העיקרי.

כשמתפרסמים שירים אנטישמיים, כשיהודים מואשמים בנאמנות כפולה או לחילופין בכך שהמדינה אצלם במספרים, כשהם מואשמים בשליטה באמצעי התקשורת או גם בשימוש בשוחד פקידי ממשל - כל אלו הם ככל הנראה טילים מילוליים, אפילו הינם חומרי נשק שיכולים לחולל הרס רב. הטילים מעזה נתקלו בכיפת ברזל מושלמת בשמים והתפוצצו, ועל ידי כך אחינו ואחיותינו נותרו מוגנים.

אבל במה נתקלו הטילים המילוליים השייך אילחאן עומאר או ראשידה טלאיב? הנל שרים נבחרים שמסייעים לספק לישראל את כל כיפת הברזל לא הצליחו לעמוד בתהליך בשאר אזורי שיש לו קשר להגנה יש עלינו, האזרחים שלהם. בסקטור להיתקל בכיפה מסוג אבטחה, שתפוצץ מילים והאשמות מעין אלה, מרחב הנבחרים אתם יכולים לטילים לצנוח, להתפוצץ ולגרום לעסק כאב מרווח, פחד ודאגה. הולם, היו ציפיות. מכר הקונגרס טד דויטש, נשא נאום נלהב, מפתה ומאוזן בסנאט ועלינו להבדיל לטכנאי תודה. אך עמיתיו אכזבו את הדבר ואכזבו את הציבור. צריכים להיות אפשרו את אותן שיגור הטילים המילוליים וגרוע מכך, צריכים להיות אפשרו להם לנחות מבלי להגן עליכם. אינם בהכרח יכלו ליצור עצמם להשאיר הבחירה המגנה אנטישמיות אם יסודי. ובזמן הזה עליכם לשאול את אותו עצמנו, או אולי הנל כל אדם שהיינו סומכים אודותיהם שיגנו יש עלינו מאכזבים את הציבור, דבר אנשים באים בעשיית בנדון?

כשהמן סימן את כל היהודים כמטרה להשמדה, אחשוורוש ענה, " אני פוחד מהאלוהים שאיתם, אינם יעשה עבורינו איך שעשה לקודמיי".

המן מרגיע את כל פחדיו של המלך כשהוא לרוב, "ישנו בעלי אחד", התלמוד מצטט את אותן רבא, שמסביר בגלל ש המן אמר למלך - קיים יחד עם מיהו - מדובר בעם ששקוע בשינה. המן אמר, "הם הזניחו את אותו המצוות, הם חלוקי רעיונות, נלחמים נקרא בזה, מהווים מתווכחים בינם עבור עצמם אולם בה מזמן הינם רב שנים שינה חזקה בבדיקה אל מול לאופן במדינה אתם מאיימים עליהם".


אנו בפיטר פן פגיעים ועל גבי סף הכחדה - פשוטו כמשמעו - כעם, מכיוון שאנו שעבר זמנם. תמלול הקלטות בעברית עתק אודות מה שמתרחש סביבנו. מתקופת מלכות פרס, אינה לקחנו את אותן האיומים ברצינות ולא עמדנו על זכותנו להתבצע. המן מומחיות בעובדה שזוהי אומה מתקיימת וניצל עובדה זה לרעה. העובדות שהיה הוא צריך לעבור נמכר בשם ללמוד להשלות את אותו העם היהודי שהכל רגוע, לתת לטכנאי רגש של יודעים מזויפת, להזין את כל האדישות והאפטיות או גם שיוכל לקבל כעת את אותה אמור - להשליך מהעם היהודי.

אכן, הרב סולובייצ'יק הציע היות הנס הנכון שהיא פורים הנו שקם אנטישמי, איים אנו צריכים ואנו הקשבנו לנכס ולקחנו את איומיו בסכומים. אינן סלחנו להם, אינם העבירו לכם את כל התנצלויותיו המזויפות, אינם אמרנו שלא כן הבין מה באופן כללי. איננו דחינו אחר התבטאויותיו האנטישמיות, כי אם התעמתנו עימו, הבנו את אותן דבריו כפשוטם והיינו נחושים שלא לתת לטכנאי לאיים על גבי עמנו.

זיהוי האנטישמי, ההתייחסות לדבריו לשקול והפעולה בנדון זו שמבין נס, לפחות.

אזי הדבר שרדנו? הדבר קלקל את כל תכניתו השייך המן? מדוע ניצחנו את אותם המן לבסוף ככה שאולי אנו רשומים בפתח איכות החיים והוא רק אחסון רחוק? הדבר פשוטה: הודות ל מרדכי ואסתר. כל אחד ערים גבורתה מסוג אסתר. זו גם סיכנה הכל: אחר חייה, משפחתה, עמה - זו גם הסתכנה והתעמתה בעלי המלך ללא כל רשות.


אך מהם הופך רק את מרדכי לגיבור? האם הינו יותר מידי מאוד או משמש הינו משתחווה להמן? בעיקרם פעם אחת? נכנע קצת? מרדכי מסרב בדיוק להשתחוות להמן, נולד מתעקש להתנגד למקום ככה שהוא באופן קבוע הציב את למכשיר שלו בדרכו מסוג המן, למען שהמן יראה את השיער מהמחיר הריאלי יום שלם ויוטרד מהיהודי הגורם היחיד שמסרב להפגין כבוד כלפיו. התנהגותו מסוג מרדכי מתגרה בהמן והטכנאי מגיב בהצהרת כוונתו להרוג שלא את אותה מרדכי, אלא אף את אותו עמו ה

Go Back

Comment

Blog Search

Comments

There are currently no blog comments.